Benzinemeter voor gas

Tips en ervaringen met gas
Gebruikers-avatar
Site Admin
merk en type auto:
MB W123 230E
BerichtGeplaatst: Woensdag 08 Feb, 2012 17:09
Update:
Bij het testen kwam ik erachter dat ik een denkfoutje had gemaakt :oops: fysiek verandert er natuurlijk niks aan de meter als je het weerstand verloop omdraait, dus bij 80% vulling moet ie "vol" aangeven = 0 Ohm.

Dus weerstandjes er weer uit en de eerste 3 segmenten kortgesloten met een draadje.

Afbeelding

Nu kreeg ik bij het testen het volgende resultaat:

Tank vol

Afbeelding

Halfvol

Afbeelding

Leeg

Afbeelding

Dit is dus precies wat we willen. Bij de definitieve inbouw nog even een instelpometertje erover heen en dan moet de meter in het instrumentenpaneel keurig af te regelen zijn.

Moraal van deze update: Ik zal nooit meer iets posten zonder het vooraf geprobeerd en goed bevonden te hebben :lol:
Groeten van Roel.

No guts, no glory.

Elke leeftijd heeft zijn charme..

Bron: een ernstig gestoord persoon.
Citaat
BerichtGeplaatst: Woensdag 12 Jun, 2013 20:47
Hoi Roel,

:D 't was even puzellen met vooral de meter + relais, maar nieuwe 100 liter tank + de door jouw aangepaste meter zitten er in en het werkt.

Erg mooi Lpg aflezen op je benzinemeter. Kan nog niet zien of de meter erg gaat slingeren, ik heb het met een lege tank gezien en nu dan vol getankt.
Citaat
Gebruikers-avatar
Site Admin
merk en type auto:
MB W123 230E
BerichtGeplaatst: Donderdag 13 Jun, 2013 07:59
Leuk dat het werkt Oscar :D
Als de meter teveel slingert kun je experimenteren met verschillende waarden elco's over de instelpotmeter. Neem dan 25V typen, die zijn redelijk klein.
Groeten van Roel.

No guts, no glory.

Citaat
BerichtGeplaatst: Vrijdag 14 Jun, 2013 11:23
Ik zal eens wat proberen met wat waardes. (wordt wel na de vakantie), want hij werkt inderdaad wat schokkerig.
Leuke bijkomstigheid....de plusdraad naar het relais hebben we gehaald van de gasafsluiter.
Dat betekent dat als je het contact aanzet zonder draaiende motor je de benzinestand te zien krijgt op je meter. :D
(Gasafsluiter staat immers "wettelijk verplicht" dicht bij een niet lopende motor).
Citaat
Gebruikers-avatar
Site Admin
merk en type auto:
MB W123 230E
BerichtGeplaatst: Vrijdag 14 Jun, 2013 12:12
:D
Groeten van Roel.

No guts, no glory.

Citaat