Voorfilter diesel

BerichtGeplaatst: Woensdag 20 Feb, 2013 17:38
Mijn voorfilter zat dusdanig verstopt dat de motor zowat niet meer op gang kwam. Voorfilter vernieuwd en dat heeft geholpen. Bij stationair draaien vult het voorfilter zich bijna geheel, maar bij toeren wordt dat filter helemaal leeg getrokken. Daarbij zakt het toerental niet en ook niet het vermogen (snelheid).
Mijn vraag is; klopt dat? Of moet het voorfilter altijd (bijna) helemaal gevuld zijn?
Citaat
BerichtGeplaatst: Woensdag 20 Feb, 2013 18:14
Ik weet natuurlijk niks van diesels, maar heb je het tankfilter al is nagekeken want dat zal ook wel vol met prut zitten. ;)
Wat ik wel weet is dat er bijna geen filters vervangen word van een diesel, er wordt schijnbaar altijd gewacht tot hij beroerd gaat lopen. :lol:
Citaat
BerichtGeplaatst: Woensdag 20 Feb, 2013 22:13
In je tank zit ook een filter Maarten, als je die wilt reinigen moet je tank eruit.
Achterwand in kofferbak demonteren, tank leeg laten lopen.
Nu kan je de hele tank erin zijn geheel uit halen, oude fietsketting erin en twee liter benzine erbij en schudden maar.
Het filter kan je er zo uit draaien als de tank er uit is.
Je kan alleen het filter er ook uit halen via de onderkant maar dan zit de troep nog steeds in de tank.
Het voorfilter hoort normaal vol te zitten, maar omdat er waarschijnlijk troep in je tankfilter zit krijgt hij te weinig diesel en gaat als een benzine auto lopen :mrgreen:
Succes met de operatie.
Citaat
Gebruikers-avatar
Site Admin
merk en type auto:
MB W123 230E
BerichtGeplaatst: Donderdag 21 Feb, 2013 00:34
"Het voorfilter hoort normaal vol te zitten, maar omdat er waarschijnlijk troep in je tankfilter zit krijgt hij te weinig diesel en gaat als een benzine auto lopen.."

Dan zou ik het maar lekker zo laten Maarten!! 8-) :lol:
Groeten van Roel.

No guts, no glory.

Elke leeftijd heeft zijn charme..

Bron: een ernstig gestoord persoon.
Citaat
BerichtGeplaatst: Donderdag 21 Feb, 2013 00:50
Wel een nieuw afsluitrubber ring bestellen voor het tank filter dat is de A 110 997 01 45 anders gaat het lekken. ;)
Citaat
BerichtGeplaatst: Donderdag 21 Feb, 2013 03:08
Maarten,

je kunt je tankfilter vervangen zonder dat je de hele tank hoeft de demonteren.
Natuurlijk blijft er dan wat rommel in je tank achter, maar het duurt weer heel wat kilometers voordat je filter weer verstopt zit.
Citaat
BerichtGeplaatst: Donderdag 21 Feb, 2013 18:39
Dank heren, weer een klus in het verschiet, want voor minder doet ie het niet.
Ik lees dat je een dop 46 nodig hebt om het filter los te krijgen. Is die op de club aanwezig?
Citaat
BerichtGeplaatst: Donderdag 21 Feb, 2013 19:34
Natuurlijk hebben wij dop 46 op de club. ;)

Staat allemaal op de site wat voor gereedschap aanwezig is. :geek:

viewtopic.php?f=3&t=81
Citaat
BerichtGeplaatst: Donderdag 21 Feb, 2013 22:10
OK OK kwisniedatjekwaadwerd ;-)
Heel fijn dus.
Citaat
BerichtGeplaatst: Donderdag 21 Feb, 2013 22:17
Hahaha Maarten ik ben nooit kwaad hoor. :lol: :lol:
Citaat

Terug naar Motor