compressie test om617a

BerichtGeplaatst: Donderdag 25 Okt, 2012 20:05
Hoi,

Als u uw aandacht en mening over het onderstaande zou willen geven, graag.

Had laatst zin om compressie te meten van de om617 in de schuur. Daarom heb ik de gloeibougies verwijderd en een adaptertje gefabriceerd. De manometer aangesloten op cil. 5 geeft 0 bar en geen weerstand doordat de lucht meteen uit het inlaatmanifold stroomt (De turbo is verwijderd). Om een verschil waar te nemen op cil. 5 aangesloten waarbij de druk oploopt tot een bar of 3 waarbij het al wat zwaarder wordt om de krukas rond te krijgen (duh...). Dat is dus een verschil.

Dit verschil merk ik vandaag nogmaals op doormiddel van deze test;

De flowmeter van een reduceerventiel aan het CO2 flessie is vervangen door een manometer. De motor is in compressie BDP cil. 1 gezet. De slang is aangesloten op de zelfgemaakte adapter aan cil. 5 en de druk is ingesteld op 3 bar. Enige lekkage is te horen via het inlaatmanifold (minimaal). Meer lekkage is te horen via het inlaatmanifold op cil. 1.

De vraag:

Is het normaal dat de druk direct wegvalt zodra ik de afsluiter dicht draai?
Laatst gewijzigd door Roy op Maandag 29 Okt, 2012 19:40, in totaal 1 keer gewijzigd.
Citaat
Gebruikers-avatar
Site Admin

merk en type auto:
mb230t
BerichtGeplaatst: Vrijdag 26 Okt, 2012 14:35
Hoi Roy,

Ik begrijp niet goed hoe je testopstelling is en zou ik graag face to face met je bespreken.

Ik heb zelf meerdere keren bij verschillende motoren compressie gemeten dus dat zou op de club makkelijk kunnen. Je kunt dat gewoon voor de deur doen ( Als de nieuwe deur in het pand zit natuurlijk :lol: ). De club is in het bezit van compressie testapparatuur zoals die ook in garages gebruikt wordt.

De om617a (om 617.952) zit ook in mijn auto. Turbo verwijderd of niet maakt voor de compressie meting niets uit.

Tot morgen!
Citaat
Gebruikers-avatar
Site Admin
merk en type auto:
MB W123 230E
BerichtGeplaatst: Vrijdag 26 Okt, 2012 14:51
Als je hoorbare lekkage hebt via de inlaat, lijkt het me niet zo gek dat de druk wegvalt na het dichtdraaien van de afsluiter.
Groeten van Roel.

No guts, no glory.

Elke leeftijd heeft zijn charme..

Bron: een ernstig gestoord persoon.
Citaat

Terug naar Motor