Diesel injectieleiding

BerichtGeplaatst: Dinsdag 21 Feb, 2012 19:46
Beste heren;

Vraagjes: er zit een lek in één van de injectieleidingen, vanaf de pomp naar de verstuiver. Die wil ik zelf vervangen.
Die leiding ziet er uit als een doodgewone rvs leiding (5mm). Is dat zo?
Als ik een stukje nieuwe leiding neem, dan ik neem aan dat de lengte belangrijk is?
Wat doet het met de pomp als een van de leidingen eraf is geweest, moet ik dat ontluchten of wat?

Alle commentaren zijn welkom, als ik iets over het hoofd zie, dan hoor ik het graag.

Groetjes,
Ingemar
Bijlagen
EuroOM617M-pump.jpg
Dit is alleen ter voorbeeld, ik heb zelf een 200D 4 cilinder
Citaat
BerichtGeplaatst: Dinsdag 21 Feb, 2012 19:58
:lol: ;) :lol: :lol: :lol: :lol: ik zeg niks hoor Ingemar. :mrgreen:

Tinus
Citaat
BerichtGeplaatst: Dinsdag 21 Feb, 2012 20:24
ik denk dat jij je kabeltjes vaker vervangt dan die leidingkjes van mij Tinus, wedden!? 8-)
Citaat
Gebruikers-avatar
Site Admin
merk en type auto:
MB W123 230E
BerichtGeplaatst: Dinsdag 21 Feb, 2012 20:42
Zijn de kabeltjes in onze auto's vervangbaar Tinus? Nee toch? Geen enkele reden om dat zo te maken 8-)
Wij hebben trouwens ook niet van die rare groene pijlen over onze motor! :lol:
Groeten van Roel.

No guts, no glory.

Elke leeftijd heeft zijn charme..

Bron: een ernstig gestoord persoon.
Citaat
BerichtGeplaatst: Dinsdag 21 Feb, 2012 20:47
Dat is NEONLICHT! :mrgreen:
Citaat
BerichtGeplaatst: Dinsdag 21 Feb, 2012 21:08
Hebben wij dan kabeltjes in onze super auto's, ik heb ze nooit gezien of vervangen. ;) :lol:
Nee Ingemar je weet het leuk te brengen maar daar trappen we niet in. ;)

Tinus
Citaat
BerichtGeplaatst: Dinsdag 21 Feb, 2012 22:12
Goede avond,

Dan nu wat anders dan gelul over vonk gereedschap om een motor te laten lopen!

De verstuiver leidingen zijn speciale leidingen, het zijn dikwandige leidingen met allemaal dezelfde lengte inderdaad. Niet alleen de lengte, maar ook de inhoud van de leidingen is belangrijk om de inspuitvertraging gelijk te houden per cilinder. Een leiding is eenvoudig zelf te vervangen maar gebruik wel een originele nieuwe of tweedehandse leiding voor jou motor type. Gezien het volume in de leiding miniaal is hoef je niet te ontluchten, wel zal de ene vervangen cilinder de eerste klappen niet mee werken.

Camiel heeft een bokke poot om leidingen mee op moment te zetten, mag je vast lenen als je lief bent ;). Het is niet noodzakelijk om ze op moment te zetten maar wel makkelijk als je er geen gevoel bij hebt wat strak of te strak is (te strak is stuk).

Groet Gerwin
Citaat
BerichtGeplaatst: Woensdag 22 Feb, 2012 19:28
Bedankt Gerwin,

Ik kan dus een paar leidingen hergebruiken van een andere viercilinder. Ik ga meteen even kijken op marktplaats.

Ingemar

Update: Ik heb 5 stuks van een 300D te pakken gekregen voor 25euro. Ze zijn niet even lang, blijkbaar is het dan toch niet zo van belang dat ze exact even lang zijn. Deze zijn origineel dus...
Citaat
BerichtGeplaatst: Zaterdag 03 Mrt, 2012 20:16
De leidingen zijn geplaatst en met een klein beetje buigwerk paste ze prima.
Aangezien ik niet helemaal kon controleren of ze even lang waren als de "oude" heb ik ze meteen allemaal vervangen. De dikte van de leiding en de dikte van de speciaal gefelste kop waren allemaal identiek. Alle leidingen zijn zo gebogen dat ze precies paste zonder vast te schroeven, anders forceer je de boel alleen maar. Dus dat op maat maken duurde toch wat langer dan ik dacht, maar goed.
Onderweg nog twee keer gestopt om te kijken of het niet lekte of wat maar alles leek prima dicht.

Tevens de kleppen gesteld en dat doet wel wonderen, het lijkt net of er een andere motor inzit! Mooi regelmatig stationair, geen geklepper meer tijdens snelweg ritten. Dit had ik veel eerder moeten doen!
Bijlagen
_MG_6967 small.jpg
De glimmertjes!
Citaat
Gebruikers-avatar
Site Admin
merk en type auto:
MB W123 230E
BerichtGeplaatst: Zondag 04 Mrt, 2012 07:51
Ziet er weer netjes uit, Ingemar! :D
Groeten van Roel.

No guts, no glory.