Onregelmatig lopende motor M110

BerichtGeplaatst: Donderdag 17 Jun, 2010 12:37
Ik herinner mij iets: Toen ik je ontsteking checkte hoorde ik een gemene tik achteraan. Dat zou eea kunnen verklaren.

Om te beginnen zou ik eens de kop eraf trekken; wellicht kan je wegkomen met een (paar) nieuwe klep(pen).
Citaat
BerichtGeplaatst: Donderdag 17 Jun, 2010 12:48
Morgen gaat de auto naar de garage.. Ik zal ze dat nog even meegeven als optie.
Helaas heb ik niet zo heel veel tijd. Zaterdag over 2 weken ga ik op vakantie en dan heb ik de auto echt nodig :-(
Citaat
BerichtGeplaatst: Donderdag 17 Jun, 2010 21:37
Geen enkele compressie kan niet worden veroorzaakt door een defecte zuigerveer. Ik zou denken aan een klep die niet sluit. Zet in compressieslag eens perslucht op de cilinder en kijk waar de lucht blijft, dan weet je meer.
Citaat
BerichtGeplaatst: Donderdag 17 Jun, 2010 22:00
Klopt... Bij het stellen van de kleppen kwam de uitlaatklep van de 6de cylinder niet verder dan 0,13 mm (moet 0,25 zijn bij een koude motor). De klep staat dus, naar alle waarschijnlijkheid, continue open met eventueel verbrande klepzetels erbij...
Citaat
BerichtGeplaatst: Vrijdag 18 Jun, 2010 14:05
Een dunner klephoedje kan hier uitkomst bieden, maar idd denk ik dat er al eea verbrand is.
Citaat
BerichtGeplaatst: Dinsdag 22 Jun, 2010 16:58
Even een update over het vervangen van de motor. De oude motor is eruit en de nieuwe motor heeft een compressietest ondergaan. De compressie is 15,5 voor alle cilinders, dus da's goed nieuws. Ik denk dat mijn olieverbruik hierdoor ook een stuk minder zal zijn. Vanmiddag zijn ze begonnen met het inbouwen van de motor en als het goed is, is de auto morgen eind van de middag klaar. Dit is dan inclusief nieuwe olie, oliefilter, transmissievloeistof en filter.
De oude motor neem ik mee zodat ik die t.z.t. eens op mijn gemak kan (laten) reviseren.
Bijlagen
IMG_0480.JPG
Oude motor
IMG_0476.JPG
Citaat
BerichtGeplaatst: Dinsdag 22 Jun, 2010 17:11
Nog even een vraagje.... Heeft iemand enig idee hoe ik de oude motor uit mijn auto en in mijn garage kan krijgen? Het is nogal een zwaar apparaat.
groet,
Fernando
Citaat
BerichtGeplaatst: Dinsdag 22 Jun, 2010 17:32
Volgens mij gewoon eruit tillen met een paar man :mrgreen:

Of ff op de club vragen of je de motortakel kan lenen. ;)

groet,
tinus
Citaat
BerichtGeplaatst: Dinsdag 22 Jun, 2010 19:05
fernando

weet je zeker dat je dat in je auto gaat zetten
weegt een paar honderd kilo
olie wat er misschien gaat lekken

zou hem op een pallet vastzetten
en door koerier laten brengen
Citaat
BerichtGeplaatst: Woensdag 23 Jun, 2010 09:29
Nico,
Misschien heb je wel gelijk. Ik heb alleen geen ruimte in mijn garage om ook nog een pallet met een motor op te slaan. Op dit moment denk ik dat ik de motor maar achter laat. Als het goed is heb ik straks weer een goed lopende motor waar ik weer een paar jaar mee vooruit kan. Het idee is leuk om de motor mee te nemen en rustig te reviseren, maar dat moet in de praktijk ook wel kunnen natuurlijk.

groet,

Fernando
Citaat
VorigeVolgende

Terug naar Motor