M110 motor op 4 pitten?

BerichtGeplaatst: Woensdag 09 Jun, 2010 17:42
hallo

toch even goed alle slangetjes van het vacuum controleren op scheurtjes

groet
brian
Citaat
BerichtGeplaatst: Donderdag 10 Jun, 2010 11:20
Ja wat die kleppen betreft.. dat zou ook nog kunnen. Aan de ene kant wil ik mijn auto ook wel eens grondig onder handen nemen, maar aan de andere kant ontbreekt het me ook een beetje aan tijd (en geld als ik de verhalen over uitboren, nieuwe zuigers, lagers, etc) hoor. Maar ja, als het op een gegeven moment moet, dan zit er niks anders op.

Ik controleer ook de slangen, maar weet uit ervaring dat valse lucht anders aanvoelt, dan op dit moment.

groet,
Fernando
Citaat
BerichtGeplaatst: Donderdag 10 Jun, 2010 17:32
hee fernando

ik zat ook niet op de cilinders boren te wachten maar ik dacht
doe het maar gelijk goed en voor de kosten het valt even tegen
maar voor het bedrag koop je geen auto met een nieuwe motor

maar we gaan zaterdag puzzelen in ieder geval
steeds een kabel er af en starten verandert er niets
dan is dat de cilinder verandert er wel wat dan deed die het wel
zo alles uitsluiten kunnen ook wat van mijn auto erop zetten als we twijvelen
kabels, verdeelkap, rotor

groetjes nico
Citaat
BerichtGeplaatst: Donderdag 10 Jun, 2010 23:56
De inlaatslangen hebben los gezeten waardoor er valse lucht werd aangezogen. Dit verklaart deels het slechte lopen op benzine. Het andere probleem was slechte bougiekabels. Door het terugschakelen naar gas en de slechte bougiekabels is de ontsteking ontregeld en was er sprake van backfire waardoor de inlaatslangen helemaal van de carter geblazen werden.
Het repareren en vastzetten van de slangen, samen met het vervangen van de bougiekabels heeft het euvel verholpen. De motor loopt nu ook weer mooi stationair, wat voorheen ook al minder was.
Inderdaad dus een combi van slangen en ontsteking.

wist dat ik zo iets had gelezen wat jij ook heb en heb het gevonden voor je
meschien kan je er iets mee groetjes ed
Citaat
BerichtGeplaatst: Zondag 27 Jun, 2010 11:44
Ik heb begin vorig jaar precies hetzelfde gehad. Door slechte bougiekabels een backfire gehad waardoor de luchtinlaatslang los schoot. Daarnaast was ook mijn luchtmassameter krom getrokken. Door deze kromme luchtmassameter loopt de auto niet goed stationair op benzine (op gas wel). Na het vervangen van de bougiekabels en het vastmaken van de luchtinlaatslangen liep de motor weer. Na het vlak maken van de kromgetrokken luchtmassameter liep de motor ook weer goed stationair op benzine.
Daarnaast zit er in de slang onder het luchtfilterhuis een soort rubber klep. Bij een licht backfire schiet deze naar buiten waardoor er meer ruimte in de luchtinlaat ontstaat. Dit heeft wel tot gevolg dat de motor alleen met gas erop aan de praat te houden is. Even het "klepje" terug duwen en het probleem is weer opgelost.

In het hier genoemde geval is er echter een probleem met mijn kleppen die ik recent heb opgelost door een nieuwe motor te laten plaatsen. Zie hiervoor ook een andere discussie

groet,
Fernando
Bijlagen
IMG_0511.JPG
Citaat
Vorige

Terug naar Motor