tik in de motor 300d turbodiesel

BerichtGeplaatst: Vrijdag 16 Jul, 2010 21:05
hierbij weer een verslag
na een tijd zoeken naar gereedschap om voorkamers te trekken kwam ik op ebay een bedrijfje in zwitserland tegen waar ik voor 120 euro incl verzenden alle materialen had
gisteren begonnen met het demonteren van alle randapparatuur
filter, kleppendeksel, leidingen , verstuivers, en gloeibougies . daarna kon ik voorzichtig de moeren van de voorkamers met het speciale gereedschap gaan losmaken
aangezien deze er normaal heel vast in zitten had ik mijn slagmoersleutel klaargezet
maar na 1 seconde was de moer los ,dit ging zo bij alle moeren
daarna de speciale bus in de voorkamer gedraaid , in de bus de slagtrekker gedraaid en binen 5 slagen was de voorkamer eruit
dit ging met alle zo
de voorkamers waren niet beschadigd of kapot , beetje aanslag op drie stuks
dat kon het tikprobleem ook niet zijn
ik heb hierna de cilinders van binnen bekeken met een lampje en een endoscoop, het zag er allemaal goed uit
vanavond de kleppendeksel terugeplaatst en de motor laten rondlopen om te horen of er lagergeluiden zijn
het enige wat je hoord is de startmotor zoemen, gelukkig geen dingen kapot
maar wat nu
de dieselpomp spetterde wat in het rond bij het draaien van de startmotor
wat bleek nu
bij de eerste twee cilinder aansluitingen op de pomp kabbelde de diesel eruit, terwijl de andere drie een mooi fontijntje hebben,
zou dit het probleem kunnen zijn......
word vervolgd
Citaat
BerichtGeplaatst: Vrijdag 16 Jul, 2010 22:26
Dan zou de tik weg moeten zijn op het moment dat je de dieselleidingen van de cylinders 1 en 2 losdraait, maar dat was niet het geval.

Maar ik begrijp dat als je de motor ronddraait zonder voorkamers, dat je niets hoort?

Heb je nog een link naar dat bedrijfje in Zwitserland?
Citaat
BerichtGeplaatst: Zaterdag 17 Jul, 2010 08:41
http://myworld.ebay.de/solution4tools/
voor speciale gereedschappen
ik heb nooit de motor op 3 pitten laten lopen
en op de startmotor ronddraaien zonder voorkamers is het stil
er zit op de pomp trouwens en bout aan de oliefilterzijde, die we niet hebben losgemaakt...
Citaat
Vorige

Terug naar Motor