Hardy schijven

BerichtGeplaatst: Zondag 17 Jul, 2011 08:58
Zodra er maar enige voor van roest vorming op de hardy schijven optreed moet men deze in de gaten gaan houden.
Deze zagen er nog PERFECT uit met een klein beetje roest.
Aan de cardanas draaien en checken of er ruimte opzit.
Afbeelding
Hier onder zie je nog twee bussen zitten die uit het rubber gescheurd zijn.
Afbeelding
En zo hoort het te zijn na demonteren.
Afbeelding
Werkwijze om de hardy schijven te vervangen.
Koop eerst nieuwe en doe dit op chassis nummer er zijn echt veel verschillen in de Hardy schijven.
Koop ook uitlaatboutjes en moertjes die het spruitstuk(ken) en voorpijp(en) verbinden als de uitlaat er af moet.
Ondersteun de versnellingsbak met de krik.
Verwijder de versnellingsbak steun.
Indien nodig demonteer de uitlaat.
Zet een assteun onder het dif en laat de brug een stukje zakken zodat de achterwielen net los zijn (dit maakt het werken heel veel gemakkelijker)
Merk de cardanas zodat als hij eventueel los komt je hem weer op de zelfde plaats in elkaar kan zetten.
Draai de bouten uit de Hardyschijven.
Draai de cardanas bout ( sleutel 46 aanwezig op de club ) los, 2 slagen.
Maak de aslagersteun los van het chassis.
Nu kan je de cardanas in elkaar schijven en krijg je ruimte om de hardyschijven te wisselen.
Monteren in omgekeerde volgorde.
Als alles weer in elkaar zit laat je de cardanas bout nog los zitten en rij je de auto op de brug een paar keer heen en weer zodat deze zich kan zetten.
Zet hem daarna vast met 35 Newton.
Citaat
Gebruikers-avatar
Berichten: 21
Geregistreerd: Zaterdag 04 Jun, 2011 19:25
Woonplaats: Nootdorp
merk en type auto:
MB 280CE
BerichtGeplaatst: Zondag 17 Jul, 2011 15:55
Mag ik nog een paar aanvullingen geven Eric? Als echte schoolmeester kan ik dat natuurlijk niet laten :lol:
- koop ook uitlaatboutjes en moertjes die het spruitstuk(ken) en voorpijp(en) verbinden als de uitlaat er af moet (in mijn geval dus wel)

- verwijder na de uitlaat de beschermplaat

- zet een assteun onder het dif en laat de brug een stukje zakken zodat de achterwielen net los zijn (dit maakt het werken heel veel gemakkelijker)

- de cardanasbout met sleutel 46 losdraaien (circa 2 omwentelingen)

Misschien nog even jouw verhaal en dit in elkaar draaien tot 1 goed verhaal?

groeten
Toon Coupé
Citaat
BerichtGeplaatst: Zondag 17 Jul, 2011 16:58
Tuurlijk mag dat Toon :lol:
Heb de aanwijzingen verwerkt in het verhaal en laat dat van jouw natuurlijk ook staan.
Hoe rijdt de coupe eigenlijk na de operatie :?: .
Citaat
Gebruikers-avatar
Berichten: 21
Geregistreerd: Zaterdag 04 Jun, 2011 19:25
Woonplaats: Nootdorp
merk en type auto:
MB 280CE
BerichtGeplaatst: Maandag 18 Jul, 2011 12:35
Hij (eigenlijk 'zij') rijdt duidelijk beter: er zit minder speling in de aandrijflijn waardoor er minder snel schokken tgv snelle lastwisselingen ontstaan. Kortom: weer een strakker rijgevoel, zonder comfortverlies!
Citaat
BerichtGeplaatst: Maandag 18 Jul, 2011 16:28
Das mooi Toon dat ze weer lekker over de wegen zoeft 8-)
Jij zit eigenlijk bij een goeie garage :lol: :lol:
En kan je de studenten er volgend jaar mee om de oren slaan met al jouw praktijk ervaring :D
Citaat

Terug naar Onderstel

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast

cron