maart 2017

Het is alweer heel lang geleden dat iemand in deze rubriek wat geschreven heeft.
Len plaatste het volgende bericht in de rubriek "gaat echt nergens over" en ik zet hem hier. Want ik vind dat het wel degelijk ergens over gaat:
Koppakking? Het gaat eigenlijk over alles behalve de koppakking.
Motor ondersteund en de motorsteun verwijderd. Alles ging voorspoedig en het uitbouwen van de distributieriem bleek eenvoudiger dan ik eerder dacht. De kopbouten waren letterlijk in een handomdraai los. Het bleek dat de koppakking ter hoogte van de eerste cilinder was doorgeslagen en nadat ik die verwijderde was het een langdurig werkje om de kop en de bovenkant van de cilinders weer schoon te krijgen. De plaatsing van de pakking en de kop was met instructie van mijnheer Olving snel gedaan. Distributie en motorsteun weer gemonteerd en toen de wielkuip. Tjonge, toen begon het gevloek. Ik heb met die wielkuip op leven en dood gevochten. Het lijkt zo'n triviale klus. Ik moet toegeven dat ik dat eigenlijk nog steeds vind maar het nam door een paar mislukkingen toch een groot gedeelte van mijn nog restende energie in.
Anyway, om 16:45 monteerde ik het wiel weer en staat mijn sleutelobject gelukkig weer op zijn wielen. Nog niet klaar maar volgende week gaat dat echt gebeuren.
En weer bedankt voor het inspirerende gezelschap allemaal ik ben weer lekker bezig geweest in die man-cave.
Kamiel was weer lekker met de camper bezig. Het gas moet er weer in, dus moest ook de aansluiting weer in een zijpaneel gemaakt worden.
Vincent is ook nog even lekker bezig geweest met de beamer, heb eigenlijk niet zo goed gevolgd wat Vincent gedaan heeft. We hebben de BMW wel even van onderen bekeken, zag er prima uit.
Zelf heb ik me bezig gehouden met de Ka van Margriet. Die moet naar de keuring. Een paar lampjes kapot, ontdekt dat de uitlaat lekt en dat de remblokken voor bijna op zijn. Weer een klusje voor volgende week.
Tot volgende week maar weer, met wellicht weer een verslag
Len plaatste het volgende bericht in de rubriek "gaat echt nergens over" en ik zet hem hier. Want ik vind dat het wel degelijk ergens over gaat:
Koppakking? Het gaat eigenlijk over alles behalve de koppakking.
Motor ondersteund en de motorsteun verwijderd. Alles ging voorspoedig en het uitbouwen van de distributieriem bleek eenvoudiger dan ik eerder dacht. De kopbouten waren letterlijk in een handomdraai los. Het bleek dat de koppakking ter hoogte van de eerste cilinder was doorgeslagen en nadat ik die verwijderde was het een langdurig werkje om de kop en de bovenkant van de cilinders weer schoon te krijgen. De plaatsing van de pakking en de kop was met instructie van mijnheer Olving snel gedaan. Distributie en motorsteun weer gemonteerd en toen de wielkuip. Tjonge, toen begon het gevloek. Ik heb met die wielkuip op leven en dood gevochten. Het lijkt zo'n triviale klus. Ik moet toegeven dat ik dat eigenlijk nog steeds vind maar het nam door een paar mislukkingen toch een groot gedeelte van mijn nog restende energie in.
Anyway, om 16:45 monteerde ik het wiel weer en staat mijn sleutelobject gelukkig weer op zijn wielen. Nog niet klaar maar volgende week gaat dat echt gebeuren.
En weer bedankt voor het inspirerende gezelschap allemaal ik ben weer lekker bezig geweest in die man-cave.
Kamiel was weer lekker met de camper bezig. Het gas moet er weer in, dus moest ook de aansluiting weer in een zijpaneel gemaakt worden.
Vincent is ook nog even lekker bezig geweest met de beamer, heb eigenlijk niet zo goed gevolgd wat Vincent gedaan heeft. We hebben de BMW wel even van onderen bekeken, zag er prima uit.
Zelf heb ik me bezig gehouden met de Ka van Margriet. Die moet naar de keuring. Een paar lampjes kapot, ontdekt dat de uitlaat lekt en dat de remblokken voor bijna op zijn. Weer een klusje voor volgende week.
Tot volgende week maar weer, met wellicht weer een verslag
