Maart 2015

plaats hier je bericht over een sleutelzaterdag.
BerichtGeplaatst: Zondag 29 Mrt, 2015 08:54
Ik ben dus zaterdag bezig geweest om de 'reservewiel bak" te vervangen van de kever.
Het is in een dag gelukt, met dank aan Camiel die ook ondanks een slapeloze nacht toch even kwam helpen.

Wel moeten er nog een paar kleine dingen afgemaakt/gelast worden. Stuik lassen wil niet werken met het lasapparaatje van mij (hobby apparaatje). Dat ga ik de komende zaterdag oplossen.
De pasvorm is prima geworden, al ontdekte ik wel dat de motorkap op het scharnierpunt te hoog zit waardoor de kap iets tordeert.

Een klein minpuntje was dat de verlichting aan de voorkant het niet meet deed. Dus ik ben zonder verlichting naar huis gereden en dat was spanend met al die seinende mensen. Niet prettig. Ik vertrok in de schemer en kwam thuis in het donker ai ai.

Willem was mijn Geluid -en Stank Overlast Maatje zaterdag :D . Die werkte hard aan de wielrand RA van de Manta.
En Willem heeft een verplaatsbaar zandstraalapparaat, maar dat is handig!

Nu ben ik de naam vergeten (sorry) van dit clublid, maar de watergekoelde boxer motor van de groene VW T3 wordt hier gereviseerd. En zoals je kunt zien precies volgens het boekje! Keurig hoor. Leuk om zo'n blokje op de werkbank te zien.

In de namiddag was Frans op de brug met de Merc. om een van de remklauwen op te frissen. Een ABS klauw heeft duidelijk iets andere eigenschappen dan de niet ABS klauw. Des zuiger moet dus draaiend terug worden gedrukt. Dat probleempje werd verholpen met een vernuftig stuk gereedschap van Willen.

Verder kwam Koos nog even kijken hoe het met ons ging.
Bijlagen
IMG_0389.JPG
IMG_0360.JPG
IMG_0363.JPG
IMG_0378.JPG
IMG_0380.JPG
IMG_0395.JPG
IMG_0405.JPG
IMG_0386.JPG
IMG_0385.JPG
IMG_0398.JPG
IMG_0399.JPG
IMG_0387.JPG
IMG_0388.JPG
Citaat
Gebruikers-avatar
Site Admin
merk en type auto:
Mercedes GLA 200
Merk en type 2de auto:
Mercedes 280 C uit 1977
BerichtGeplaatst: Zondag 29 Mrt, 2015 16:43
Zaterdagochtend, lag nog in mijn bed, whatsappje van Kamiel. Of ik kon openen want Kamiel moest kots scheppen uit een kinderbedje, hij liever dan ik. Ik dus snel onder de douche door, boterham in mijn mik geduwd en Ingemar gebeld met de mededeling dat ik het ga proberen om 09.00 uur de club te openen.
Dat is gelukt, en ik was er net voor Ingemar.
Ingemar begon direct zijn kever te molesteren.
Ik had vrijdag de olie van de automaat verwisseld, maar had er toch teveel olie in gedaan. Daar dit schadelijk kan zijn voor de automatenbak, moest er wat uit, dus dat heb ik gedaan. En dat lukte gelukkig dankzij de magische gereedschappen die er op de club aanwezig zijn.
Even later kwam Kamiel aangesnort, in de F**t P***a van zijn ouders.
Eigenlijk zien we dit soort vehicles niet graag, ik kan er dus ook geen scherpe foto van maken, blijkt. :lol:
Afbeelding
Het Accuutje werd verwisseld samen met de winterbandjes en het gebakkie verdween weer.
Kamiel heeft me nog wel even geholpen met het op tijd zetten van mijn ontsteking.
Toen ik de auto kocht had ik iedere keer last van afslaan van de motor bij het optrekken.
Zeer onhandig, zeker met een automaat. Gas geven, afslaan, automaat in N, starten, gas geven, optrekken in 1, doorschakelen naar D, enzovoort en dat 4 keer ofzo. Niet te doen. Ik had al wel wat bijgesteld met onze SUN kast, maar was toch benieuwd naar een kundige blik van Kamiel. :o
Afijn, we hebben de verdeler wat vervroegd en zijn gaan rijden. Het kloppen van de motor viel mee, maar was lichtjes te horen. Na wat bijstellen liep hij best zuiver. Leuk hoor, lekker vol gas over ´s heren wegen`. Niets mis mee.
Toen ik terug kwam op de club zag ik Ingemar meewarig in de bak van de kever kijken, het is net of hij daar een verloren schat zocht, maar niet vond.
Afbeelding
Zo te zien vond hij wel een berg werk, maar dat heeft hij al beschreven, goed gedaan Ingemar!!
Daarna had ik het wel gehad en ben ik naar huis gegaan.
Tot de volgende keer!
Citaat
Gebruikers-avatar
merk en type auto:
300CDT met 230E :-)
BerichtGeplaatst: Maandag 30 Mrt, 2015 09:20
Heren, wat een activiteit! Leuk om de verslagen en foto's te bekijken.
Dat mobiele straalapparaat ziet er geschikt uit om de vloer eens lekker vetvrij te maken. Maar daar zal onze mooie vloeistofkerende vloer waarschijnlijk niet tegen kunnen... :(
Citaat
BerichtGeplaatst: Maandag 30 Mrt, 2015 11:05
filumpie..
https://www.youtube.com/watch?v=lOD79fd ... e=youtu.be
Citaat

Terug naar Archief sleutel zaterdagen.