Mijn naam is Alfred Schouten - Mercedes 380SL 1982

Vertel iets over jezelf, je interesses, je auto, motor of project.

BerichtGeplaatst: Donderdag 02 Jul, 2020 15:12
Ik ben Alfred Schouten en woon in Woerdense Verlaat. Ik ben 58 jaar, getrouwd, heb twee uitwonende dochters, drie kleinkinderen en 5 Drentsche Patrijshonden. Tot een jaar of 11 geleden heb ik Zoetermeer gewoond en ik ken ook de omgeving van Benthuizen goed.

Sinds eind februari ben ik in het bezit van een Mercedes-Benz r107 380SL, USA model met euro bumpers. Na een wat moeizame start van onze relatie (direct na thuiskomst niets meer doen) en het door Covid gesloten RDW staat de wagen pas sinds afgelopen Pinksteren op kenteken en heb ik wat ritjes kunnen maken. Inmiddels heb ik dik twee A4tjes met meer of minder noodzakelijke klusjes en wat me opvalt is dat de lijst niet korter wordt als je toch al klusjes hebt afgevinkt. Totaal niet erg, dit was ook het doel. Weg uit de dagelijkse sleur en zonder haast lekker een beetje met je handen bezig zijn en met mooi weer een beetje cruisen.

Ik ben niet heel onhandig maar heb weinig ervaring met het sleutelen aan auto’s maar ik hoop dat ik op de sleutelclub naast gezelligheid voldoende kennis en ervaring om me heen heb om veel te leren. Eén keer meekijken of samen doen daarna lukt het meestal wel. En zelf de extra handen bieden bij collega klussers is ook leuk en leerzaam.

De eerste zaterdagen zijn een slecht begin en heb ik andere afspraken ☹ maar binnenkort ben ik er en wil ik beginnen met het vervangen van een remklauw, wellicht de parkeerrem en het vervangen van de remvloeistof.
Tot ziens in Benthuizen!
Citaat
Gebruikers-avatar
Site Admin
merk en type auto:
Mercedes GLA 200
Merk en type 2de auto:
Mercedes 280 C uit 1977
BerichtGeplaatst: Vrijdag 03 Jul, 2020 13:21
Beste Alfred,

Welkom bij de club. Als Mercedes rijder (280C uit 1977 en een GLA200 uit 2014) ben ik erg nieuwsgierig naar de 380SL.
Ik wens je in ieder geval veel sleutelplezier toe.

Cor
Citaat

Terug naar Ik ben..