Goedendag Bollensleutelaars.
Zal me ook maar f voorstellen, mijn naam is Henk Wesseling, alweer 51 (de tijd vliegt pff).
Ik woon in de wijk Schiebroek in Rotterdam, werk bij Chevron Oronite Technologies. We ontwikkelen en testen addtievenpakketten voor smeerolie in scheepsmotoren.
Mijn functie is marine field test technician, wat inhoudt dat ik op zeeschepen de voortgang van de te testen olie monitor en controleer. Met name op vervuiling van zuigers, veren en cilinderwanden, en evt slijtage als gevolg van gebruikte brandstoffen in combinatie met de additieven.
Ben meer dan 25 jaar autotechnicus geweest, dus de werkplaats is een vertrouwde omgeving.
Net als mijn mede Aprilia clublid John Kuijten bezit ik ook 2 motoren, een Aprilia RSV mille (buikschuiver) en een Yamaha TZ 350 uit 1972 als project om een race replica te maken. Tevens bezit ik een verplaatsbare motorhefbrug, wie er gebruik van wil maken meldt het f, zorg dan dat ie vrij is.
Mijn vriendin heeft een Kawasaki er6n, dus onze teller staat op 3.
Ben niet echt een die hard auto liefhebber zoals de meesten, maar petrolhead genoeg om auto's te waarderen. Met name Alfa Romeo's en klassieke Italianen. Maar ook oude Engelse wagens zoals een Austin Healy en en spullen als een Donkervoort.
Binnen de Aprilia Riders ben ik evenementen commissaris, het verenigingsleven wordt niet vergeten!!
Ook ik kijk er naar uit om deel te nemen aan de Bollen sleutelclub, tot snel!!
Fotootje volgt zsm
F voorstellen: Henk W
6 berichten
• Pagina 1 van 1
Leuk dat je er bij bent Henk. De club kan ook wel een paar evenementen gebruiken
![]() Op allerlei fora zijn eeuwigdurende discussies gaande over de zin of onzin van additieven in de olie voor automotoren. Niet wat de fabrikanten erin doen, maar spul als Wynn's en Molykote e.d. Krijgen we nu eindelijk antwoord van bevoegde zijde? ![]() Groeten van Roel.
No guts, no glory. Elke leeftijd heeft zijn charme.. Bron: een ernstig gestoord persoon. |
|
Citaat |
Hallo Henk,
Welkom op de club. Interessante achtergrond daar wil ik meer van weten terloops. Zie je op de club. groetjes, Ingemar |
|
Citaat |
Welkom henk, leuk om er wat motorrijders bij te hebben
![]() |
|
Citaat |
Een echt antwoord heb ik niet, we maken cilindersmeerolie voor 2 takt scheepsdiesels. Brandstoffen hebben een percentage sulphur, zwavel dus. Mer de eisen voor zeevaart, ECA zones met max 0,1% zwavel in de brandstof en open gebieden met max 3,5% zwavel is het zaak de juiste hoeveelheid detergenten toe te voegen zodat alle zwavel wordt geneutraliseerd. Zwavel an sich is onschuldig maar in combinatie met waterdamp ontstaat zwavelzuur. Mer de huidige slow steaming motoren, een gevolg van de crisis zeg maar, is er veel condens dus zwavelzuur en laat dat nu voor corrossieve slijtage zorgen op de cilinderwand. Een deel corrosieve slijtage moet er zijn om eeen zekere ruwheid te behouden zodat er olie kan achterblijven op de cilinderwand, met de hoeveelheid en soort detergenten in de olie kon je slijtage en afzet van deposits controleren zeg maar. Een total andere tak van sport dan automotive produkten dus. Vergelijk het met tweetaktolie voor bromfietsen, ook deze wordt meeverbrand, de draaiende delen van een schip hebben hun eigen smeermiddel. System oil heet dat, naast Lube Oil voor de cylinder is er nog Trunk Piston Oil voor 4 takt marine engines. Deze lijkt wat meer op gewone motorolie. |
|
Citaat |
Dag Henk, welkom op de club!
Groeten van Karin |
|
Citaat |
6 berichten
• Pagina 1 van 1
Wie is er online?
Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast