bibberen bij optrekken vanuit stilstand

Hand- en automaatbak perikelen
Gebruikers-avatar
merk en type auto:
LandRover IIA SWB SW
BerichtGeplaatst: Maandag 28 Nov, 2016 22:29
Hallo, mijn Peugeot 407 SW benzine bibbert bij het optrekken vanuit stilstand. In december 2014 heb ik bij 80.000 km door de dealer de koppeling laten vervangen. Volgens hun is de complete set gedaan: plaat, groep, lager en geleidebus. Nu staat de teller op 145.000 km. Ik vind het een beetje snel als de koppeling weer aan vervanging toe zou zijn. Ook de € 950,- die het me toen koste, betaal ik niet graag nu weer... Heeft iemand een idee wat er aan de hand kan zijn? Is het echt zoveel werk om bij die platen te komen?

Bvd,

Martin
Citaat
Gebruikers-avatar
BerichtGeplaatst: Dinsdag 29 Nov, 2016 14:13
Hoi Martin,

Moeilijk te zeggen op afstand. Als je denkt dat het met de transmissie te maken heeft, kan het wellicht nog het massavliegwiel zijn?

Ayold had ook een 407SW, die kan je wellicht meer info geven. Zijn nummer vind je bij de ledeninfo.

Groet,
Vincent
Citaat
Gebruikers-avatar
merk en type auto:
LandRover IIA SWB SW
BerichtGeplaatst: Dinsdag 29 Nov, 2016 20:48
Ha Vincent,

Dank je, ik wist wel dat een van de leden een 407 SW had, maar nu weet ik ook wie! Ik heb een benzine auto, volgens mij hebben alleen diesels een tweemassavliegwiel. Vreemd genoeg was het bibberen vandaag weg, ik denk aan vuiligheid of olie tussen plaat en vliegwiel.
Citaat
Gebruikers-avatar
Site Admin

merk en type auto:
mb230t
BerichtGeplaatst: Vrijdag 02 Dec, 2016 21:00
Geen idee, mischien kun je onze buurman laten meerijden. Hij lijkt me een prima monteur met veel ervaring.....
Citaat

Terug naar Versnellingsbak