Voorstelrondje, ik ben Jan Piet

Vertel iets over jezelf, je interesses, je auto, motor of project.

BerichtGeplaatst: Woensdag 01 Jul, 2020 23:13
Na heel lang zoeken naar een betaalbare sleutelplek de ingeving gekregen om eens te zoeken naar een sleutelclub. Vroeger was er 1 in Alphen a/d Rijn, er was een DHZ garage in de Binckhorst, en er is een sleutelclub in... Benthuizen :shock:
Voor mij een wat aparte plek, ik ben in dat dorp geboren (en ontvlucht :D ) en daar waar de sleutelplek is begon mijn oom ooit zijn bouwbedrijf Groen en Bregman. Daar waar ik een jaar of 18 gewoond heb keek je met wat nekrekken zo naar het sleutelpand..

Mijn naam is Jan Piet Hartman, woonachtig in Ypenburg, en fotograaf van beroep (commerciƫle sfeerfotografie, vastgoed, interieurs van zeiljachten en ander varend spul, symposia en concerten). Inmiddels al weer 56 jaar hier en vader van 2 dochters met benzine in de aderen, een mooie auto gekke stiefzoon en een totaal niet auto gekke stiefzoon.

Sleutelervaring / frustratie's genoeg in de achterliggende jaren. Maar weet waar mijn grenzen liggen, daarnaast een rekensom: is het de ellende waard en wat is het risico van gedoe en vervolgens vastlopen met sleutelen.
Gek van oud spul, ergens rond het millenium zakt mijn interesse wel in.
Momenteel in het bezit van wat Zweeds spul, 2 x Volvo 850 T-5 station (rood en grijs). De rode heeft een half miljoen op de teller, is optisch prachtig en technisch verslaafd aan olie. Gaat gereviseerd worden dit najaar, serie andere klussen er omheen (die ik deels zelf doe) en dan weer mijn dagelijkse auto zijn. In 4,5 jaar tijd ongeveer 220k meer gereden. De grijze wordt gebruikt door mijn dochter, USA uitvoering met hier en daar wat uitdagingen. optisch matig, technisch ok.

Mijn vrouw, Jacqueline, rijdt in een C70 cabrio T-5, de uitvoering met het linnen dak. Hiervoor had ze een Seat nogiets maar kunnen bekeren tot 2 x MX5 en nu om praktische reden de C70.

Daarbij ook nog een V70 diesel automaat gehad waar ik ongeveer 30k mee heb gereden voor we hem naar Gambia gereden hebben. (samen met 2 dochters en 1 schoonzoon Amsterdam-Dakar en door naar Banjul). De auto heb ik samen met mijn vrouw (nul sleutelervaring) technisch klaar gemaakt voor de reis. Verkocht met 536K op de teller, olieverbruik Amsterdam - Gambia 0.5 ltr.

De 5 cilinders tot zeg 2000 kan ik redelijk dromen, de cabrio tot 2004.

Momenteel is mijn dagelijkse auto een Jaguar S-type, 4.0 V8, met ruim 3 ton op de klok en wat Engelse gewoonten zeg maar.. Kortom, elektrische uitdagingen genoeg.

En als laatste is er nog een Reliant Scimitar Se6a. Een auto uit 1977, niet helemaal standaard blok, en heeeeeel veel werk na 7 jaar in de stalling. Denk aan alle leidingen, compleet remsysteem. koelsysteem, onderstel, banden vervangen. Ook hier knip / knoop / hatseflats elektra ellende van vorige eigenaren oplossen en een aangeschaft interieur plaatsen. Daarnaast ben ik ook nog voorzitter van de bijbehorende club maar dat is niet relevant.
Bijlagen
bollenforum_4.JPG
V70 diesel in Zuid Marokko
bollenforum_4.JPG (150.59 KiB) 493 keer bekeken
bollenforum_3.jpg
850 T-5
bollenforum_3.jpg (229.76 KiB) 493 keer bekeken
bollenforum_2.jpg
Volvo C70 + MX5
bollenforum_2.jpg (272.1 KiB) 493 keer bekeken
bollenforum_1.JPG
Reliant Scimitar SE6a
bollenforum_1.JPG (169.32 KiB) 493 keer bekeken
Citaat
Gebruikers-avatar
Site Admin
merk en type auto:
Mercedes GLA 200
Merk en type 2de auto:
Mercedes 280 C uit 1977
BerichtGeplaatst: Vrijdag 03 Jul, 2020 13:27
Best Jan Piet,

Welkom bij de club. Indrukwekkend al die Volvo's! Maar naar de Reliant ben ik wel nieuwsgierig. Misschien komt dat wel omdat mijn Mercedes 280C ook uit 1977 komt :lol:
In ieder geval wens ik je veel sleutelplezier!

Tot gauw,

Cor
Citaat

Terug naar Ik ben..